09122300547

مطالب پر بازدید

آیا ترک اعتیاد به روش گیاهی امکان پذیر است؟

آیا ترک اعتیاد به روش گیاهی امکان پذیر است؟

در سال‌های اخیر استفاده از داروهای گیاهی در سراسر دنیا، طرفداران زیادی پیدا کرده است و احتمالاً تبلیغات بسیاری درباره تاثیرات داروهای گیاهی، طب سنتی و… دیده یا شنیده می شود. با این وجود بهتر است بدانید که درمان گیاهی اعتیاد به صورت صد درصد وجود ندارد. با این حال این نکته را باید مدنظر داشته باشیم که داروهای گیاهی در تسکین و آرامبخشی دردهای ناشی از ترک مواد مخدر می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

آیا داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد مفید هستند؟

اعتیاد در واقع یک بیماری مزمن و عصبی است که در اثر عوامل ژنتیکی، فیزیولوژیکی و اجتماعی به وجود می آید. وابستگی به مواد مخدر یک عادت نابهنجار و بلایی خانمان سوز بوده و زندگی افراد بسیاری را به ورطه ی نابودی کشانده و رهایی از آن رویای بسیاری از بیماران و خانواده های آنهاست. امروزه افزایش روز افزون مصرف مواد مخدر، الکل و نیکوتین و همچنین، سخت و پرهزینه بودن درمان های دارویی برای ترک اعتیاد باعث شده تا افراد به دنبال درمان های گیاهی ترک اعتیاد باشند. داروهای گیاهی همیشه در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای داشته و در همه ی اعصار از آنها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است.

همه ی ما از گل گاو زبان ها و اسطوخودوس هایی که مادر بزرگ هایمان دم می کردند خاطره داریم. همچنین به اعتقاد عوام، داروهای گیاهی بی ضرر تر از داروهای دیگر بوده و تاثیر بسزایی در درمان اکثر بیماری ها و حتی بیماری اعتیاد دارد. این داروها روند درمان را در بیماران دچار اعتیاد سرعت بخشیده و به آن ها در تکسین و کاهش علائم ترک مواد مخدر کمک می کنند.

ترک اعتیاد به روش گیاهی به بیماران کمک می کند تا مشکلاتی مانند یبوست، بی قراری، بی خوابی، پرخاشگری، اضطراب، افسردگی و اختلالات گوارشی را کمتر تجربه کنند، در واقع داروهای گیاهی این علایم را در بیماران، کم رنگ تر کرده و به مرور از بین می برد.

به گفته متخصصان طب سنتی و سوزنی به کارگیری داروهای گیاهی، فرآیند ترک اعتیاد را آسان تر و قابل تحمل تر کرده و تاثیر به سزایی بر کاهش درد و خماری ناشی از علایم ترک دارد‌. ترک اعتیاد به روش گیاهی همچنین برای از بین بردن و پاک کردن اثر مواد مخدر و خلط‌هایی که در بدن بیمار وجود دارند می توانند اثربخش باشند.

 

آیا داروهای گیاهی بر وسوسه مصرف مواد مخدر تاثیری دارند؟

داروهای گیاهی تاثیر به سزایی در کاهش تمایل و وسوسه مصرف مواد مخدر داشته و علائم ترک اعتیاد را تا حد زیادی در فرد کاهش می دهند. این داروها همچنین احساس بی میلی نسبت به هر نوع ماده ی مخدر دیگری اعم از سیگار و شیشه را نیز فراهم می کنند.

داروهای گیاهی و تاثیر آن بر جسم و روان فردی که در حال ترک است

گیاهان دارویی دارای مواد موثر و طبیعی هستند که می توانند روی اعمال بیوشیمیایی بدن بیماران تاثیر بگذارند و روان، رفتار، هیجانات و سایر مشکلات آنها را تحت تاثیر قرار دهند و می توانند در درمان مراحل مختلف اعتیاد موثر باشند. ترک اعتیاد تاثیر بسزایی بر روح و روان فرد داشته و وقتی بیماران، مواد مخدر را ترک می کنند از لحاظ روحی و جسمی، درد، بی قراری و تلاطم های روحی شدیدی را تجربه می کنند.

داروهای گیاهی که امروزه جهت کمک به ترک اعتیاد استفاده می شوند هم بر جسم و هم بر روان بیماران تاثیر زیادی داشته و می توانند علائم جسمانی مانند مشکلات گوارشی، یبوست، اسهال، دردهای جسمانی و مشکلات روانی مانند بیقراری، اضطراب، برآشفتگی و بی خوابی را تسکین داده و به فرآیند بهبودی بیماران سرعت می بخشند.

نویسنده مقاله: محبوبه سعیدی راد

این مطلب را به دیگران معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *