09122300547

مطالب پر بازدید

تاثیر انواع مخدر بر عملکرد جنسی

تاثیر انواع مخدر بر عملکرد جنسی

مواد مخدر چیست؟

بر اساس دیدگاه متخصصان اعتیاد، مواد مخدر به دسته ای از مواد اعتیاد آور گفته می شود که خاصیت ضد درد و تسکین بخشی داشته و به عنوان مسکن و آرام بخش مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله می توان به تریاک، شیره، سوخته ی تریاک، مورفین، هروئین،  متادون، قرص ب۲ و ترامادول اشاره کرد. در باور عموم، هر ماده ای که وابستگی ایجاد کرده و منجر به اعتیاد شود به عنوان ماده ی مخدر شناخته می شود و به همین دلیل بسیاری از افراد مواد توهم زا و مواد محرک را نیز به عنوان ماده ی مخدر می شناسند.

آیا مواد مخدر بر عملکرد جنسی ثاثیر مثبت دارد؟

بحث تاثیر مخدر ها بر عملکرد جنسی همیشه داغ بوده و امروزه به علت عدم آموزش صحیح و عدم دریافت مشاوره جنسی، باوری اشتباه در میان بسیاری از افراد جوان همه گیر شده مبنی بر این که استفاده از مواد مخدر برای بهبود رابطه جنسی مفید است. مثلاً بسیاری از افراد برای درمان زود انزالی از مخدرهایی مانند تریاک و شیره استفاده می کنند در حالی که این مواد تاثیرات کوتاه مدتی بر عملکرد جنسی داشته و در دراز مدت منجر به کژکاری ها و مشکلات  جنسی می شوند.

در واقع بروز مشکلات در این زمینه درست از زمانی شروع می‌شود که شما به آن ماده مخدر اعتیاد پیدا کرده و وابسته می شوید. در این مرحله نه تنها تاثیر مثبتی در رابطه جنسی تان حاصل نمی شود بلکه به مرور زمان در رابطه جنسی خود دچار مشکل هم می شوید.

 

 

تاثیر‌ جسمانی و روانی مواد مخدر بر عملکرد جنسی

تاثیر مخدرها بر عملکرد جنسی و زناشویی را می توان از دو منظر آثار جسمانی و آثار روانی مورد بررسی قرار داد که به شرح زیر می باشند:

تاثیر جسمانی مواد مخدر بر عملکرد جنسی

برخی افراد بر این باور هستند که مصرف مواد مخدر باعث می شود درد های جسمانی آن ها کاهش یافته و عملکرد جنسی آنها در رابطه جنسی بهتر شود و این در حالی است که مصرف مواد مخدر به هر بهانه ای که باشد بر روی مسائل جنسی تاثیری منفی می گذارد.

معمولاً افراد در اوایل مصرف مواد مخدر، مشکلات زودانزالی و حساس بودن ناحیه تناسلی رفع می شود و همین باعث می شود که آنها این موضوع که مواد مخدر مشکلات جنسی را رفع می کند را باور کنند. در نگاه اول مشکل اینگونه افراد با مصرف مواد مخدری مانند تریاک حل می شود و زمان رابطه جنسی شان نیز افزایش می یابد اما به مرور زمان، بدن آنها نسبت به مقدار ماده ی مخدر مصرفی تحمل پیدا می کند .

این به معنی این است که میزان مصرف همیشگی، دیگر آن تاثیر دلخواه را نخواهد داشت و فرد هر بار باید میزان بیشتری ماده مخدر مصرف کند تا همان نتیجه دلخواه را بگیرد که بدین صورت فرد کم کم به مواد مخدر مصرفی وابسته می شود و این اعتیاد و وابستگی بر عملکرد جنسی فرد تاثیر مخربی داشته و او به مرور زمان میل جنسی اش را از دست می دهد.

 

 

تاثیر روانی مواد مخدر بر عملکرد جنسی

مواد مخدر از نظر روانی بر خلق و خو و مسائل رفتاری و ارتباطی فرد مصرف کننده تاثیر می گذارد. افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند در ابتدای مصرف اعتماد به نفس شان افزایش یافته و این تصور در آنها شکل می گیرد که عملکرد فوق العاده ای در رابطه جنسی خود دارد. غافل از اینکه مصرف ماده مخدر در درازمدت اثرات مخربی بر رابطه جنسی آنها می گذارد و باعث بی میلی جنسی و انواع کژکاری های جنسی در آنها می شود. همچنین مصرف برخی از مواد محرک باعث می شوند تا میل جنسی به میزان غیر معمولی افزایش یابد به گونه ای که فرد دچار بیش فعالی جنسی شده و ممکن است رفتارهای بسیار مخربی از او سر بزند.

 

 

تاثیر مخدرها بر عملکرد جنسی آقایان

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که آقایان بخاطر مصرف مواد مخدر ممکن است با آن روبرو شوند مشکلات اسپرم و بارور کننده نبودن اسپرم‌ هاست. اعتیاد به مواد مخدر باعث ضعیف شدن اسپرم شده و همین ممکن است باعث شود آنها در بچه دار شدن با مشکلاتی روبرو شوند.

تاثیر مخدرها بر عملکرد جنسی بانوان

همان‌طور که مواد مخدر برای آقایان در زمینه جنسی تاثیرات منفی به همراه دارد برای بانوان نیز مشکلاتی به بار می آورد. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای بانوان به وجود بیاید مشکلات تخمک گذاری، باروری و حتی سلامت جنین است. همچنین مواردی مانند کم خونی در دوران بارداری و سقط جنین و برای خود جنین نیز ممکن است مشکلاتی مانند مشکل در انعقاد خون، مشکلات بینایی و شنوایی، تیروئیدیسم و… بوجود بیاید.

 

اعتیاد به مواد مخدر و کاهش میل جنسی

از دیگر مواردی که ممکن است افراد پس از اعتیاد به مواد مخدر آن را تجربه کنند کاهش میل جنسی است. اکثر افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند اعم از مرد و زن، میل جنسی  خود را به مرور زمان از دست می‌دهند. در واقع کاهش میل جنسی زمانی رخ می‌دهد که فرد از مرحله ی سوء مصرف به مرحله ی مصرف کننده دائمی رسیده باشد و این عدم میل به رابطه جنسی ممکن است به مرور زمان باعث بروز مشکلات بزرگی در روابط خانوادگی و زناشویی فرد معتاد بشود.

آیا مصرف مواد مخدر منجر به بروز اختلالات جنسی می‌شود؟

این سوال ممکن است سوال افراد زیادی باشد و لازم است بگوئیم جواب این سوال مثبت است و مصرف مواد مخدر تاثیرات زیادی بر روابط و سلامت جنسی افراد دارد. وقتی فردی از یک سوءمصرف کننده به مصرف کننده ای دائمی تبدیل می شود ممکن است به مشکلات و اختلالاتی که در ادامه می آید دچار شود:

  • اختلالات نعوظ در آقایان
  • اختلالات ارگاسم در خانم‌ها و عدم لذت بردن از رابطه جنسی
  • بروز بیماری‌های مقاربتی
  • ناباروری در خانم‌ها
  • تغییرات در چرخه قاعدگی خانم‌ها

 

 

تاثیر انواع مخدرها بر عملکرد و رابطه جنسی

۱) تاثیر مخدرهای سنتی بر عملکرد جنسی:

در ادامه به بررسی تاثیر انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی بر عملکرد جنسی و رابطه جنسی می پردازیم با ما همراه باشید.

  • تاثیر شیره تریاک بر عملکرد جنسی

بسیاری از افراد بر این باورند که شیره تریاک بر افزایش قوای جنسی و بهبود رابطه جنسی موثر است، در حالی که این، یک تفکر بسیار اشتباه است که این روزها در بین بسیاری از جوانان به دلیل عدم آموزش صحیح و دریافت مشاوره جنسی فراگیر شده است. بسیاری از افراد برای درمان زود انزالی از مخدرهایی مانند شیره تریاک استفاده می کنند. پژوهش های بسیاری نشان داده اند که این مواد، تأثیرات کوتاه مدتی بر بهبود عملکرد جنسی داشته و در دراز مدت منجر به انواع نابهنجاری های جنسی می شوند.

مصرف شیره تریاک باعث تغییر در کارکرد ارگان جنسی فرد می شود. مصرف این مواد نه تنها باعث افزایش میل جنسی نشده بلکه در درازمدت، میل جنسی فرد را کاهش می دهد.

 

 

  • تاثیر ماری جوانا (ماده مخدر گل) بر عملکرد جنسی

تحقیقات و پژوهش های بسیاری در مورد تاثیر مصرف ماده مخدر گل بر کارکرد جنسی افراد صورت گرفته و نتایج این پژوهش ها نشان داده اند با این که ماری جوانا در کوتاه مدت میل جنسی افراد را افزایش می دهد اما اگر در طولانی مدت استفاده شود باعث ناباروری در زنان و عقیم شدن مردان می شود.

ماده موثر در ماری جوانا کانابینویید نام دارد که باعث کاهش هورمون های مردانه یا تستوسترون و در نتیجه باعث کاهش میل جنسی در مردان می شود. مصرف مخدر گل علاوه بر اینکه  باعث مشکل نعوظ در مردان می شود در خانم ها نیز باعث بهم ریختگی سیکل قاعدگی و عادت ماهانه می شود. مصرف مخدر گل همچنین باعث بی انگیزگی و بی ارادگی در تمام ابعاد زندگی می شود به طوری که انگار هیچ چیز برای فرد اهمیت ندارد.

اگر فرد ماده مخدر گل را به طور دراز مدت استفاده کند دیگر از هیچ چیز لذت نبرده و حتی رابطه جنسی نیز برای او جذابیتی نخواهد داشت و همین امر منجر به سرد مزاجی و ایجاد اختلالات جنسی و مشکلات فراوانی در روابط زناشویی می شود.

 

 

  • تاثیر حشیش بر عملکرد جنسی

توجه داشته باشید که ماری جوانا و حشیش هر دو از یک گیاه به نام شاهدانه به وجود می آیند و به همین دلیل متخصصان آن دو را در یک طبقه تحت عنوان کانابیس ها مشخص کرده اند با این تفاوت که ماری جوانا از سرشاخه های شاهدانه و حشیش از صمغ آن گرفته می شود. حشیش به دلیل این که از صمغ گرفته می شود ماده موثر بیشتری داشته و تاثیر آن شدیدتر و مخرب تر خواهد بود و عوارض آن در کوتاه مدت، خود را نشان می دهند. همان عوارضی که گل بر روی عملکرد جنسی دارد در مورد حشیش هم برقرار است اما عوارض حشیش با شدت بیشتری بروز می کند.

برای آگاهی از ادامه مطالب مرتبط با تاثیر انواع مخدرها بر عملکرد جنسی و آگاهی از تاثیر انواع مخدرهای صنعتی بر عملکرد جنسی، با ترجمه زندگی همراه باشید و مقاله شماره ۲ همین مقاله را حتماً بخوانید.

نویسنده مقاله: محبوبه سعیدی راد

این مطلب را به دیگران معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *