09122300547

مطالب پر بازدید

داروی ترک اعتیاد گیاهی

داروی ترک اعتیاد گیاهی

در سال‌های اخیر استفاده از داروهای گیاهی در سراسر دنیا، طرفداران زیادی پیدا کرده است. احتمالا شما هم تبلیغات بسیاری درباره تاثیرات داروهای گیاهی، طب سنتی و… دیده یا شنیده باشید. در این میان، داروی گیاهی برای ترک اعتیاد بازار گرمی دارد. کافی است هشتگ‌ها یا کلید واژه‌های داروی گیاهی ترک اعتیاد را در فضای مجازی جستجو کنید، تا با انواع تبلیغات رنگارنگ در این زمینه رو به رو شوید.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا تاثیرات داروی گیاهی ترک اعتیاد واقعا شگفت انگیز هستند؟ آیا گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد خوب است؟ آیا همه داروهای گیاهی که در عطاری‌ها عرضه می‌شوند، مجاز هستند؟ آیا داروهای گیاهی عوارض جانبی به همراه نمی‌آورند؟

دتوکسین داروی ترک اعتیاد گیاهی

کپسول ترک اعتیاد دتوکسین به عنوان جدیدترین داروی ترک اعتیاد گیاهی در بازار ایران وجود دارد که به دلیل گیاهی بودن و نوع اثرگذاری خود توانسته است در مدت کوتاهی به یکی از پرطرفدارترین محصولات ترک اعتیاد تبدیل شود. هر کپسول دتوکسین حاوی 336.8 میلی‌گرم عصاره خشک تلخ بیان (Sophora Alopecuroides) است. در مکانیسم اثر کپسول دتوکسین ذکر شده که آلکالوئید Sophocarpine ممکن است تا حدی، درد ناشی از ترک اپیات را کاهش دهد. همچنین آلکالوئید Matrine موجود در عصاره تلخ بیان ممکن است از طریق فعال‌سازی گیرنده‌های نیکوتینی موجب کاهش سندرم محرومیت از اپیات شود.

به گفته رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، دتوکسین در واقع علائم ترک اعتیاد را تخفیف می‌دهد. فردی که تمایل به ترک اعتیاد با داروی گیاهی دتوکسین دارد، باید با دستور پزشک معالجش در یک دوره ۸ روزه این دارو را مصرف کند تا علائم ترک در او کاهش پیدا کند و دوره سم‌زدایی را با مصرف این دارو راحت‌تر طی کند. این دارو وابستگی هم ایجاد نمی کند.

دتوکسین، راهکاری گیاهی برای تسهیل ترک اعتیاد، یک مکمل دارویی گیاهی است که به منظور تسهیل فرایند ترک اعتیاد به مواد مخدر اپیوئیدی مانند تریاک و هروئین توسعه یافته است. این مکمل حاوی عصاره خالص تلخ‌بیان است که دارای خواص ضداعتیاد و کاهش‌دهنده علائم ترک می‌باشد.

دتوکسین داروی ترک اعتیاد گیاهی

موارد مصرف اصلی این کپسول عبارت است از:

  • سم‌زدایی اپیات
  • کنترل سندرم محرومیت از اپیوئید در ترک اعتیاد (کاهش علائم و خماری بعد از ترک)

ویژگی‌های قرص دتوکسین

کپسول دتوکسین برای شخصی که قصد مصرف آن را دارد می‌تواند دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • عدم ایجاد وابستگی
  • عوارض جانبی بسیار محدود
  • دوره درمان کوتاه مدت 8 روزه

موارد احتیاط در مصرف

مواردی که بایستی به هنگام استفاده از داروی ترک اعتیاد گیاهی دتوکسین جوانب احتیاط را در نظر بگیرید:

  • این کپسول در دوران باردای و شیردهی منع مصرف دارد.
  • این فرآورده ممکن است حجم و دفعات دفع ادرار را افزایش دهد؛ به همین دلیل بهتر است تا قبل از ساعت ۶ بعد از ظهر مصرف شود.
  • این دارو ممکن است غلظت خونی آنزیم ALT) SGPT) را در برخی افراد، تا ۳ برابر مقدار اولیه افزایش دهد.
  • در صورت وجود هر نوع حساسیت به عصاره تلخ بیان و مواد دیگر موجود در فرمولاسیون از مصرف خودداری فرمایید.
  • در صورت داشتن هرگونه بیماری خاص یا مصرف دارویی خاص، قبل از استفاده از فرآورده با پزشک خود مشورت کنید.

 

متاسفانه برخی افراد سودجو، با تولید داروهای مشکوک و فاقد مجوز، تبلیغات گسترده‌ای در زمینه داروی ترک اعتیاد منتشر می‌کنند. معمولا در آزمایش‌های تخصصی روی داروهای گیاهی غیر مجاز، رد پای داروهای شیمیایی مانند ترامادول، متادون، کدیین، فلوکسیتین، ترکیبات دارای THC و… به چشم می‌خورد.

حتی ممکن است برای جلب نظر مشتریان، در ترکیبات این داروها از گیاهان معطر نیز استفاده شود. لازم است در این زمینه آگاهی کسب کنید و داروی ترک اعتیاد گیاهی را فقط از مراکز و داروخانه‌های معتبر تهیه نمایید.

برخی افراد تصور می‌کنند داروهای گیاهی، هیچ گونه عوارض جانبی ندارند. شایان ذکر است که داروی ترک اعتیاد گیاهی هم دارای عوارض جانبی خاص خود هستند. حتی ممکن است این عوارض در بعضی موارد، به شدت عوارض جانبی داروهای شیمیایی باشد. همچنین به یاد داشته باشید داروهای مشکوکی که توسط عطاری‌های نامعتبر یا غیر مجاز به عنوان داروی ترک اعتیاد گیاهی تجویز می‌شوند، احتمالا حاوی ترکیبات شیمیایی بوده و سلامت شما را به خطر می‌اندازند.

پیشنهاد ما این است که بهترین و ایمن ترین راه را برای ترک قطعی تریاک انتخاب کنید. در کلینیک تخصصی، پزشکان و متخصصین آماده ارائه بهترین خدمات هستند تا شما را برای ترک اعتیاد یاری کنند. می‌توانید به وب سایت کلینیک تخصصی ترجمه زندگی مراجعه کرده، از امکانات مجموعه مطلع شوید. با این مرکز ترک اعتیاد در تهران، مصرف مواد را ترک کنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید با مشاوران ما در ترجمه زندگی در ارتباط باشید.

این مطلب را به دیگران معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *